Wedstrijdverslagen ERCE Zomercompetitie 2008:

Klik HIER voor de wedstrijdverslagen van 2009

Onderstaande verslagen helaas zonder foto's of video, want bij ERCE wordt gereden en heb ik geen tijd over

31 augustus 2008 Erce Eindhoven

De 6e wedstrijd bij ERCE met warm weer en een droog circuit.Exact 10 rijders reden in  de standaard klasse.Ik reed in de 1e heat slechts 15 ronden met een snelste tijd van 19,565 sec.De 2e heet brak een kogelkopje af en reed slechts 2 ronden.De standaard kogelkopjes bij de S400 zijn erg klein, ik heb deze vervangen door losse kogels met een grotere schroef.De 3e heet reed ik er 16 met een snelste tijd van 18.300sec.In de kwart finale liep ik tegen een onbekend probleem op: de segerring geklemd op het spur-as was losgegaan.Het lager waar deze as doorheen liep was helemaal kapot.Helaas geen reserve.Een pinion van 34 en een spur van 75 (gearratio 4,81) deed het het beste.Het verplaatsen van de positie van de achterste schokdemper (meer naar binnen) had geen effect.Door de schokbreker naar binnen te verplaatsen (5e gat van buitenaf) zou de wagen in de bocht minder overstuur moeten vertonen.Deze positie weer naar het 3e gat verplaatst.Het peaken van de packs had geen zin, de ICC geeft na peaken lagere waarden aan, beter is om vlak voor de heat de accupacks net geladen te hebben.

3 augustus 2008 Erce Eindhoven

De 5e wedstrijd bij ERCE begon met mooi weer, wel koud, maar een droog circuit.5 rijders namen deel aan de stockklasse, een kleine 20 rijders reed in de 19 Turns klasse en een zevental rijders reden modified.Dit was voor mij de eerste rit met de Serpent S400, ondanks vakantie geen tijd gehad om eerder op dit circuit te trainen of te rijden.Met een 48 pitch 81 spur en 34 pinion haalde ik langzamere tijden als met een 35 pinion...en 36 pinion paste niet meer terwijl ik de reeks tot 40 bij mij had.De wagen stuurde erg goed en lag goed op de baan.Een stuurfout en gebroken accupack in de 3e kwalificatie was vroegtijdig stoppen.De eerste finale met een nieuwe standaard motor starte en eindigde ik als 5e.Een regenbui gaf geen kans meer om de rijders de resterende finales te rijden.Ik zag rondetijden van 13.168 in de modified klasse, terwijl er in de standaard klasse 17...sec gereden werden.Ik reed met deze S400 betere rondetijden als met de Evolution IV en had ook geen technische problemen. Nu voorbereiden op de volgende wedstrijd,

3e en 4e OCW 8 juni en 6 juli Erce Eindhoven

Tijdens deze wedstrijden reed ik met de Tamiya Evolution IV, ik kwalificeerde mij steeds voor een 9e resp.7e startpositie en kon er ook niet meer uithalen, zoekende naar een goede combinatie van spur en pinion.Wel reed ik op 6 juli met de Corally MMS4 regelaar ipv.de Novak C2 regelaar.Deze MMS4 regelaar is een stabiele regelaar met een eenvoudige setup.Op de rechte stukken had ik voldoende snelheid, in de bochten verloor ik deze weer.Met zowel voor- als achter een kogeldifferentieel presteerde deze wagen op dit circuit op 6 juli beter als met een vrijloop voor op 8 juni.

2e OCW 18 mei 2008 Erce Eindhoven

De tweede wedstrijd in de standaard klasse was een eerste plaats in de B-finale.De wagen was vooraf met het setup board door Emiel Pijnenburg prima afgesteld en reed gelijk goed.Door regenweer op de zaterdag ervoor kon ik de regelaar niet goed afstellen.De wagen reed ook niet voluit maar lag erg goed op de baan.In de pauze even de zender erbij, opnieuw de regelaar gereset en afgestemd op de zender en toen deed hij wat hij moest doen. Het leek wel of deze Novak regelaar na enige tijd niet gebruikt te zijn, zijn instellingen niet goed vasthield.Deze Novak C2 regelaar met Pit Wizard is niet slecht maar dit kan beter.

1e OCW 13 april 2008 Erce Eindhoven

De eerste wedstrijd in de 19-Turns klasse zonder ooit een keer op deze baan gereden te hebben was voor mij gelijk een fiasco.Ik zal niet uitwijden over afstelling, verkeerde banden (streng maar correct regelement), vroegtijdig einde wedstrijd en de rest van de dag alleen maar kijken en leren.Ik reed met de Tamiya Evolution IV

30 maart de eerste rally wedstrijd

Mijn Dark Impact met de benodigde aanpassingen deed het goed op dit circuit met de 17 Turns purple Bull motor.Iets meer topsnelheid is voor de volgende keer.Waarschijnlijk de 19 Turns Orion met groene Endbell toepassen.Ook in de regen werd er doorgereden.Zelfs toen presteerde deze Dark Impact prima, geen technische problemen of uitval of stukken.Voor mij de eerste keer rijden op dit circuit, zonder speciale voorbereidingen, voor herhaling vatbaar.Ondanks de kou en regen een prima sfeer bij deze club.

 

Het laatste wedstrijdverslag van 2007, sluit ik af met een resume van alle voorgaande wedstrijden, tevens ook einde voor mij bij de Limac.Door de onduidelijkheid betreffende het komende raceseizoen, is mijn dichtbijzijnste alternatief  ERCE in Eindhoven.

In het nieuwe race seizoen van 2008 rijdt ik bij ERCE in Eindhoven.Deze club in het Brabantse kent alleen maar electrorijders, de sfeer en de organisatie is uitstekend en een VAST circuit.Dit is mijn knollentuin.

 

De derde wedstrijd in de standaardklasse, weer de wagen met Emiel daags ervoor afgesteld, zie hiervoor ook de betreffende pagina op deze site.De regelaar wel afgesteld en het ging voor mijn gevoel niet slecht.Toch te weinig topsnelheid en nu kon ik expirimenteren met de 64pitch spur en pinions

96 Tands Spur (64 pitch) met 46 Tands pinion gaf een snelste ronde van 19.249seconden met 15 ronden

96 Tands Spur (64 pitch) met 48 Tands pinion gaf een snelste ronde van 18.793seconden met 5 ronden

96 Tands Spur (64 pitch) met 49 Tands pinion gaf een snelste ronde van 18.701seconden met 16 ronden

96 Tands Spur (64 pitch) met 48 Tands pinion gaf een snelste ronde van 18.778seconden met 14 ronden in de kwart finale

96 Tands Spur (64 pitch) met 48 Tands pinion gaf een snelste ronde van 19.017seconden met 14 ronden in de halve finale

96 Tands Spur (64 pitch) met 48 Tands pinion gaf een snelste ronde van 20.xxx seconde en uitval door een los voorwiel

De rondetijden tov.de rest waren slecht, de combinatie 96T spur en 48 of 49T pinion zal ik de volgende keer eens aanpassen naar 90T spur en andere pinions

 

 

 

Klik HIER voor de wedstrijdverslagen van 2007