Technische info voor 1:10 Electro Wagens

Tip: De standaard tourwagenbanden met binnenzeskant passen op deze wagen.

 

 

 

Chassis Corally CCT

Het Corally CCT chassis is van carbon, de accu is in de lengterichting in het midden van de wagen aanwezig.

Je kunt ook eventueel ok saddlepaks gebruiken die links en rechts geplaatst worden.

Boven de accu is een afneembaar bovendek waarop de electronische regelaar en de ontvanger gemonteerd zijn.

De vering voor is eenvoudig (geen schokbrekers) en middels stelschroeven instelbaar.

Het achterblok is scharnierend bevestigd aan het chassis en via 1 schokdemper kan dit enigszins veren.Het gehele chassis vangt de schokken op.

De motor drijft rechtstreeks de achterwielen aan via het grote tandwiel.Hierdoor is dit een zeer snelle wagen.

De achteraandrijving bevat een differentieel, instelbaar door een stelschroef in het rechterachterwiel.

Met een eenvoudige motor is dit de snelste wagen die ik heb, voor  de eenvoud en het weinige onderhoud is dit een fijne wagen. Bij het korte bochtenwerk zul je het zonder voorwielaandrijving moeten doen en dat is een nadeel. 

 

Deze Corally CCT is geschikt voor vlakke racebanen, het grote tandwiel kan door oneffenheden snel beschadigen omdat dit allemaal open en bloot ligt.

Tip: De C10 van Corally is breder als de CCT en heeft ook bredere banden.

 

Chassis Corally C4

De Corally C4 is een riemaangedreven wagen.Hij heeft voor- en achter differentieelwerking.

Deze wagen heeft zeer, zeer veel instelmogelijkheden.

Klik hier voor de Bouwbeschrijving van de Corally C4 (Let op 5Mb groot pdf bestand), klik hier voor Additions behorende bij deze handleiding, deze is ook in het Nederlands (als Word-document) beschikbaar.

Klik hier voor de C4.1 Setup Sheet

Meer foto's van de Corally C4

Een nadeel van de C4 is het instellen van de differentieelwerking aan de voorzijde: je moet het wiel eraf halen en in de aandrijfassen met een inbus de diff.werking instellen.

 

Omdat ik stickpacks gebruik is op mijn Corally C4 een conversieset geinstalleerd om deze vast te zetten.De alu asjes va deze conversieset zitten met kleine schroeven in het chassis bevestigd: bij een stevige aanrijding van de zijkant willen deze schroeven nog al eens losgaan.Als je de achterveren bekijkt tov.bv. de X-Ray T1R zie je een duidelijk verschil tpv.het wiel.Deze speling is wel erg klein bij de C4, de hele wielophanging aan de binnenkant in het wiel heeft ook heel weinig speling, weliswaar degelijk en sterk maar als je wielen pakt met een diepe zeskant aan de binnenkant dan raakt de velg de ophanging.

Ondanks de vele instelmogelijkheden en de degelijke bouw van deze corally c4 is dit niet mijn favoriete wagen.

Wielophanging C4 (let op de minimale spelingen)         Wielophanging Xray T1 Evo 2 (ruimte genoeg tussen vering en wiel)

Chassis X-Ray

X-Ray Evo is een riemaangedreven wagen, met een kunststof chassis

De X-Ray Evo T1 heeft een carbon chassis

     

     

De X-Ray T1R heeft een kunststof chassis, klik hier voor foto's

De technische documentatie in pdf formaat:

 X-Ray Instruction manual  

 

 

 

@Disclaimer:wij achten ons niet aansprakelijk voor fouten en/of wijzigingen op deze website.