Technische info voor 1:10 Electro Wagens

Hieronder worden een aantal 2 wielaangedreven wagens beschreven waar ik zelf mee gereden heb.

Chassis Tamiya F103GT

Het Tamiya chassis (bestelnr.58367) wordt op het achterwiel aangedreven.De stickpacks worden horizontaal gemonteerd.

De vering voor is eenvoudig (geen schokbrekers).

Het achterblok is scharnierend bevestigd aan het chassis en via 1 schokdemper kan dit enigszins veren.

De motor drijft rechtstreeks de achterwielen aan via het grote tandwiel.Hierdoor is dit ook een zeer snelle wagen.

De achteraandrijving bevat een kogeldifferentieel, instelbaar door het achterwiel te verwijderen en de moer vaster of losser aan te draaien.En dit komt heel nauwgezet.

Net als de Corally CCT of C10 door  de eenvoud en het weinige onderhoud is dit een fijne wagen. Bij het korte bochtenwerk zul je het zonder voorwielaandrijving moeten doen en dat lijkt een nadeel. 

Klik op het plaatje en download een pdf-bestand van deze Ford GT body

Tip: De standaard tourwagenbanden met binnenzeskant passen op deze wagen.

 

Technische info voor 1:10 Electro Wagens

Chassis Corally CCT

Het Corally CCT chassis is van carbon, de accu is in de lengterichting in het midden van de wagen aanwezig.

Je kunt ook eventueel ook saddlepacks gebruiken die links en rechts geplaatst worden.

Boven de accu is een afneembaar bovendek waarop de electronische regelaar en de ontvanger gemonteerd zijn.

De vering voor is eenvoudig (geen schokbrekers) en door middel van stelschroeven instelbaar.

Het achterblok is scharnierend bevestigd aan het chassis en via 1 schokdemper kan dit enigszins veren.Het gehele chassis vangt de schokken op.

De motor drijft rechtstreeks de achterwielen aan via het grote tandwiel.Hierdoor is dit een zeer (lees 2x zeer) snelle wagen.

De achteraandrijving bevat een differentieel, instelbaar door een stelschroef in het rechterachterwiel.

Met een eenvoudige motor is dit bijna de snelste wagen die ik heb, voor  de eenvoud en het weinige onderhoud is dit een fijne wagen. Bij het korte bochtenwerk zul je het zonder voorwielaandrijving moeten doen en dat is een nadeel. 

De banden op deze wagen zijn iets smaller als van zijn grotere broer : de Corally C10

Mijn snelste wagen is de Corally C10

 

Deze Corally CCT is geschikt voor vlakke racebanen, het grote tandwiel kan door oneffenheden snel beschadigen omdat dit allemaal open en bloot ligt.

Tip: De C10 van Corally is breder als de CCT en heeft ook bredere banden.

 

 

@Disclaimer:wij achten ons niet aansprakelijk voor fouten en/of wijzigingen op deze website.