Corally C10

De Corally C10 is de allersnelste electroracer die er is, door het 235mm brede chassis en de directe aandrijving is deze wagen onverslaanbaar op de rechte stukken van het circuit.Het is een zogenaamde groep C wagen en dus NIET toegestaan in de Tourwagenklasse.

Corally C10 : de snelste.....

Dit is voor mij dé favourite racer, geen moeilijke riem-of cardanaandrijvingen, breed en plat en gewoon een stoere bak.

Én de allersnelste op het circuit !!

Corally C10

De C10 of C10x is de opvolger van de Corally CCT.De C10 of C10X, heeft bredere banden en een breder chassis als de CCT en heeft een achterdifferentieel.

Bij ERCE-Racing in Eindhoven kwam ik deze vette body tegen.

C10 Manual (pdf)

Aanpassing voor saddlepacks :

Hieronder zijn Lipo 4800Mah saddlepacks ingebouwd, de regelaar is naar de zijkant geplaatst en de ontvanger naar de andere kant om een betere gewichtsverdeling te krijgen.

Dat witte spul is waterwerend materiaal, erop strijken :

Even buiten in het zonnetje laten drogen...

en na een uurtje...

wordt het al doorschijnender..én waterdicht

 

Aanpassing voor sidepacks :

Ik heb mijn C10 meerdere keren verbouwd.Hieronder de aanpassingen voor sidepacks.

De saddlepack houders zijn in het verlengde van elkaar geplaatst.Een beetje af-en infreesen om de moertjes onder het accupack te laten verdwijnen.

2 M3 draadeinden vormen een onvervormbare driehoek verbonden met de centrale schokbreker.Als je aan de schokbrekerring draait komt het chassis iets omhoog of omlaag.

Let op de rode vering links op de foto.De accu kan niet naar boven door de 2 geklemde strippen die met die aparte klemringetjes van Corally vastgezet zijn.Om met de hoogte weg te komen heb ik onder iedere aluminium bus een kunststof bus/ring gezet (kijk op de foto hierboven bij het voorwiel).Ik moet nog iets verzinnen tussen de stalen hoekjes en accupack, een stukje foam oid.

 

Het gewicht op de achterwielen is vergroot door de Corally BMS regelaar met brushless motor boven de achterwielen te monteren op een plaatje van Meccano.

Achteraf bracht bovenstaand helemaal niets: door de regelaar op de pod te monteren worden de bewegingen van de pod gehinderd en zal de wagen naar 1 kant trekken (de motorkabels brengen de wagen uit balans).

Hieronder de aanpassingen voor accu saddlepacks:

Deze eerste aanpassingen zijn uitgevoerd nadat er testritten (klik hier voor Video ***SNELLE INTERNETVERBEINDING VEREIST ***) uitgevoerd waren op het circuit van Viol Modelracing in Willich (Duitsland)

De regelaar is naar het midden verplaatst, met een paar aanpassingen is een extra cooler aangebracht boven de regelaar.

De saddlepacks zijn links en rechts verdeeld en kunnen niet naar voren schuiven door een extra borging aan de voorzijde.

De motor is met koperen connectoren op de regelaar aangesloten.

Het pinion is 14T en het spur is van 90 naar 96T gewijzigd.

Hier is goed te zien hoe de cooler met meccano ijzertjes als brug, boven de regelaar is gemonteerd.

De bekabeling is met tie-ribs vastgezet. 1 condensator is voor de regelaar en 1 condensator is van Spektrum.

Op zoek naar parts voor de Corally C10, kijk eens op site van Ampdraw.

Banden voor de C10: De Goldstar zijn beter geschikt op asfalt als de Silverstar.

 

@Disclaimer:wij achten ons niet aansprakelijk voor fouten en/of wijzigingen op deze website.